آموزش فرمان Write Block در اتوكد

آموزش اتوكد ، آموزش اتوكد۲۰۱۷ ، كتاب آموزش اتوكد ، آموزش AutoCAD ، آموزش مقدماتي تا پيشرفته اتوكد ، آموزش نرم افزار اتوكد

آموزش فرمان Write Block در اتوكد

آموزش فرمان Write Block در اتوكد

در صورتي كه بخواهيد از موضوعات موجود و ترسيم شده در فايل، بلاكي تهيه : (Write Block)wblockكنيد كه در فايل هاي نقشه ديگر نيز قابل استفاده باشد، از اين دستور استفاده كنيد.
امكان پذير مي باشد. wblock نحوه انتخاب و فعال كردن اين دستور فقط با تايپ عبارتبا تايپ اين عبارت پنجره تنظيمات و مشخصات موضوعي كه بايد به بلاك تبديل شود نمايان مي شود كه بايدتنظيمات زير را انجام دهيد:

Block : اگر در ليست كشويي مقابل Block نام يك بلاك ازقبل ساخته شده انتخاب شود، فقط همان بلاك تبديل به wblock خواهد شد.در صورت استفاده از اين گزينه در كادر يك پيش نمايش از موضوعات ارسال شده را نيز به نمايش مي گذارد.

 Entire Drawing : اين گزينه موضوعات داخل نقشه را به غير از بلا ك هاي موجود در آن نقشه، را به عنوان wblock انتخاب خواهد كرد.

Objects : اين گزينه امكان انتخاب موضوعات مورد نظر را به عنوان wblock فراهم مي كند . (اين گزينه بيشترين كاربرد را دارد.)

* در صورت استفاده از گزينه هاي Entire Drawing و Block اگر به بخش هاي زير آن توجه كنيد امكان انتخاب موضوعات و همچنين تعيين نقطه درج بلاك امكان پذير نمي باشد ولي اگر گزين Objects را انتخاب كنيد تمام آنها قابل تنظيم مي باشد.

Select Objects : آموزش اتوكد اين گزينه زماني فال مي باشد كه در بالا گزينه Objects را انتخاب كرده باشد و با كليك روي اين دكمه، پنجره بلاك موقتا بسته مي شود و شما در صفحه ترسيم موضوعاتي را كه قرار است به بلاكتبديل شود را انتخاب كنيد و كليك راست يا اينتر را بزنيد تا دوباره اين پنجره نمايان شود.

Pick Point :در صورت فعال بودن اين قسمت، مي توانيد نقطه درج بلاك را تعيين كنيد

File Name and Path : در اين قسمت نام و مسير ذخيره كرن بلاك را تعيين كنيد.

Insert Units :در اين قسمت مي توانيد واحدي را انتخاب كنيد كه بلاك ساخته شده هنگام درج با آن واحد درج گردد.

پس از انجام تنظيمات مورد نظر رويOK كليك كنيد تا ساخت بلاك تكميل شود.

منبع: http://online-architect.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.