تنظيم مقياس خط در اتوكد

آموزش اتوكد ، آموزش اتوكد۲۰۱۷ ، كتاب آموزش اتوكد ، آموزش AutoCAD ، آموزش مقدماتي تا پيشرفته اتوكد ، آموزش نرم افزار اتوكد

تنظيم مقياس خط در اتوكد

تنظيم مقياس خط در اتوكد

شايد براي شما نيز اتفاق افتاده باشد كه در اتوكد بعد از تغيير نوع خط حاصل كار در فضاي Paper و يا Model متفاوت از آنچه باشد كه انتظار داشته ايد. در اين حالت به احتمال زياد بايد متغيرهاي مربوط به مقياس Linetype را تنظيم كنيد. در اين مطلب به بررسي اين مطلب مي پردازيم. براي ديدن اين مطلب لطفا روي لينك ادامه مطلب كليك كنيد.

در اتوكد از متغير LTSCALE براي تعيين مقياس خطوط استفاده مي شود و متغير PSLTSCALE مشخص مي كند كه خطوط در محيط Paper چگونه چاپ شوند.
براي اين مثال فرض كنيد سه خط بطول 1500 واحد در محيط مدل داريم.

هدف ما معمولا اين است كه خطوط بدرستي در محيط Model و Paper نشان داده شوند بدين منظور دو سناريو را در نظر مي گيريم:

 

  • در محيط Paper از يك مقياس استفاده شده است: در اينحالت LTSCALE را برابر مقياس قرار دهيد و PSLTSCALE را برابر صفر قرار دهيد.

مثال: در نقشه بالا از مقياس 10 در Paper اسفاده شده است. مقدار صفر براي PSLTSCALE مشخص مي كند كه خطوط در Paper نيز با توجه به مقياس Viewport بايد رسم شوند. همانطور كه در شكل زير مي بينيد خطوط در محيط Paper و Model بدرستي نشان داده مي شود.



  • در محيط Paper از چند مقياس استفاده شده است: LTSCALE و PSLTSCALE را برابر يك قرار دهيد.

مثال: در نقشه بالا سه VIEWPORT با مقياسهاي 5، 10 و 20 در Paper ايجاد شده است. مقدار 1 براي PSLTSCALE مشخص مي كند كه خطوط در Paper بدون توجه به مقياس VIEWPORT و تنها با استفاده از مقدار LTSCALE نشان داده مي شود. در اينحالت خطوط در محيط PAPER بدرستي نشان داده مي شوند ولي در محيط MODEL ممكن است نياز به بزرگنمايي نقشه داشته باشيد.

توجه داشته باشيد كه در Properties  مي توانيد براي هر آيتم در نقشه بطور مجزا مقياس تعريف كنيد و مقياس نهايي برابر مضرب اين مقدار در مقدار LTSCALE مي باشد.آموزش اتوكد همچنين متغير CELTSCALE مقدار پيش فرض براي اين مقياس را مشخص ميكند.

منبع:http://autocadblog.mihanblog.com/post/27

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.