آموزش روش نوشتن متن در اتوكد

آموزش اتوكد ، آموزش اتوكد۲۰۱۷ ، كتاب آموزش اتوكد ، آموزش AutoCAD ، آموزش مقدماتي تا پيشرفته اتوكد ، آموزش نرم افزار اتوكد

آموزش روش نوشتن متن در اتوكد

آموزش روش نوشتن متن در اتوكد

براي نوشتن در اتوكد، يك Style مي سازيم، فونت آن را تنظيم مي كنيم و سپس از دستور Text يا DText استفاده مي كنيم.

 روش نوشتن يك متن انگليسي در اتوكد:

  1. ابتدا يك Style تعريف مي كنيم. براي اين كار در اتوكد تايپ كنيد: style و كليد اينتر روي كيبورد را بفشاريد. پنجره Text Style باز مي شود.
  1. روي دكمه New كليك كنيد. در كادري كه باز مي شود تايپ كنيد: en و دكمه ok را كليك كنيد.
  2. استايلي كه ايجاد كرديد به ليست Styles در سمت چپ پنجره Text Style، اضافه مي شود. روي آن كليك كنيد تا در حالت انتخاب شده قرار گيرد. در سمت راست در قسمت Font روي كادر كشويي زير عنوان Font Name كليك كنيد و از ليست يك فونت دلخواه انتخاب كنيد.
  3. روي دكمه Set Curent كليك كنيد تا استايلي كه تعريف كرده ايد به عنوان استايل پيشفرض قرار گيرد.
  4. روي دكمه Close كليك كنيد تا پنجره Text Style بسته شود.
  5. در اتوكد تايپ كنيد dtext و كليد اينتر روي كيبورد را بفشاريد.
  6. در جواب اعلاني كه ظاهر مي شود يك جاي خالي در اتوكد، كليك كنيد. (اين نقطه قرار گيري متن خواهد بود.)

    آموزش روش نوشتن متن در اتوكد

     

  7. سپس ماوس را به سمت كمي بالاتر از نقطه قبلي حركت داده و كليك كنيد. (ارتفاع متن برابر خواهد بود با فاصله نقطه اول و اين نقطه اي كه كليك كرديد.)

    آموزش روش نوشتن متن در اتوكد

     

  8. در جواب سومين اعلان از طرف اتوكد ماوس را به سمت راست حركت داده و كليك كنيد. (زاويه نوشته شدن متن برابر خواهد بود با زاويه ي خطي فرضي كه از نقطه اول تا اين نقطه ترسيم مي شود.)آموزش روش نوشتن متن در اتوكد

     

  9. حالا تايپ كنيد: "This is a test" و دكمه اينتر روي كيبورد را دو بار بفشاريد.

    آموزش روش نوشتن متن در اتوكد

     

روش نوشتن كاراكترهاي خاص در اتوكد:

براي نوشتن كاراكترهاي خاص در اتوكد مي توانيم از برنامه character map ويندوز استفاده كنيم. به عنوان مثال براي تايپ m² يا m³ برنامه character map ويندوز را اجرا كرده و از ليست فونت، arial را انتخاب مي كنيم. سپس كاراكتر مورد نظر را پيدا كرده و روي دكمه "select" كليك مي كنيم تا انتخاب شود. سپس روي دكمه "copy" كليك كنيد تا در كليپ بورد كپي شود. حالا در اتوكد در متني كه در حال تايپ هستيد، از كليدهاي تركيبي "Ctrl + v" استفاده كنيد تا متن در محل مورد نظر قرار گيرد.

روش ديگر استفاده از كدهاي يونيكد هست به اين صورت كه مثلا براي نوشتن m² يا m³ ، ابتدا m را تايپ كنيد و سپس عبارت "u+00b2" يا "u+00b3" را تايپ كنيد. دقت داشته باشيد كه دقيقا بايد به همين صورتي كه اينجا نوشته شده تايپ كنيد ابتدا "" سپس "u" سپس "+" و در نهايت كد هگزادسيمال كاراكتر را وارد كنيد. يعني "00b2" .

همچنين مي توانيد به اين صورت عمل كنيد: مثلا براي نوشتن m² در اتوكد، تايپ كنيد: m و سپس كليد Alt روي كيبورد را نگهداريد و تايپ كنيد "0178" .

در برنامه character map در قسمت نوار وضعيت برنامه، كد يونيكد كاراكتري كه روي آن كليك كرده ايد و همچنين روش دسترسي سريع به وسيله استفاده از Alt مربوط به آن كاراكتر را نيز مشاهده مي كنيد. تصوير زير را ببينيد.

آموزش روش نوشتن متن در اتوكد

منبع: http://vishop.ir/learning/autocad/136-how-to-write-text-in-autocad

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.